Internetes elállási jog (Pénzvisszafizetési Garancia, Elégedettségi Garancia)

A törvény által előírt 14 nap helyett én 365 napos garanciát vállalok!

Az internetes vásárlás sok előnnyel jár és sok esetben olcsóbb (nem kell utazási költséget fizetni, extra kedvezményeket kaphat, stb.) és kényelmesebb (nem kell befáradnia a boltba, várakoznia a tömegben, stb.) azonban van némi hátránya is. Például ugyanazt az ajándékot több rokon is megrendeli, vagy a termékről alkotott elképzelés nem egyezik meg a megkapott termék valódi tulajdonságaival, esetleg csak szeretné kipróbálni, szeretne beleolvasni, hogy meggyőződjön róla, hogy tényleg megfelelőnek találja-e, stb. Ezekben az esetekben, illetve függetlenül attól, hogy miért is küldi vissza a megvásárolt termékét, mi gyorsan visszafizetjük a termék vételárát. Miért?

Az internetes vásárlások esetén a hagyományos formával szemben többletjog illeti meg a vásárlót. Ez azt jelenti, bizonyos termékkörtől eltekintve (pl. hírlap, folyóirat, gyorsan romlandó termék) a fogyasztó a terméket legkésőbb az átvételétől számított 14 munkanapon belül indokolás nélkül visszaküldheti a kereskedőnek, attól függetlenül, hogy a termék minőségi hibás-e vagy sem.

(Vonatkozó jogszabály: 17/1999. (II. 5.) korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.)

A fenti jogszabály az átvételétől számított 14 munkanapon belül indokolás nélküli visszaküldést említ, azonban én (Eladonline Kft.) ezt önkéntesen egy évre, 365 napra, kiterjesztem, azaz vállalom, hogyha a nyelvkönyvem, szótáram és a kiejtési tanfolyam CD-m árát szeretné visszakapni, akkor azt visszaküldöm. (Nem szükséges megindokolni, miért kéri a visszafizetést.)

A garancia érvényesítésének lépései:

  1. Hívja fel az ügyfélszolgálati telefonszámunkat hétköznap, munkaidőben. Ha nem tudjuk azonnal fogadni a hívását, akkor visszahívjuk. Ezért praktikus nem titkosított számról telefonálni.
  2. Megkérdezzük a rendelő nevét és címét, hogy csak annak küldjünk vissza pénzt, aki 1 éven belül és nálunk vásárolta a kiadványokat, illetve leellenőrizzük a fizetett vételárat. Azért van erre szükség, mert a kedvezményes áron rendelt kiadványokért a fizetett kedvezményes vételárat fizetjük vissza.
  3. Ha több megrendelt könyv, szótár, stb. közül csak egyet szeretne visszaküldeni, akkor ezt is megbeszéljük. (Kedvezményes csomagból származó könyvet is csak a fizetett kedvezményes áron vesszük vissza nem teljes áron.)
  4. Elkérjük a bankszámlaszámát, ahova visszautalhatjuk a vételárat vagy a címét, hogy postán elküldhessük azt.
  5. Munkanapokon 48 órán belül visszautaljuk a vételárat. (Nem várjuk meg a visszapostázott termék visszaérkezését. Megbízunk a vásárlóinkban!)
  6. Kérjük, hogy postázza vissza nekünk a megkapott termékeket, lehetőleg ugyanabban a párnás borítékban, amiben megkapta, vagy hasonlóban, hogy sérülés nélkül kaphassuk vissza a termékeket.

Postacímünk kizárólag visszaküldött termékek számára! Csak postacím:

Eladonline Kft.

1138 Budapest, Madarász Viktor utca 31. Fsz/3.

Itt személyes termék értékesítés nem folyik!

Itt nem lehet megtekinteni a vásárlás előtt a terméket! Ehhez hívja fel az ügyfélszolgálatunkat, ahol meg tudjuk mondani, hogy mely boltokban tekíthetők és vásárolhatók meg a termékek.

Ide személyesen is vissza tudja hozni a terméket, de csak utalással tudunk pénzt visszafizetni, készpénzben nem!

Remélem, hogy ezzel a 14 napos garancia helyett nyújtott 365 napos garanciával elnyertem a bízalmát.

Eladonline Kft. Ügyvezetője

(Csordás Norbert szerző nevében)