Ajándék (1.)   Mutasd!

Szeretném ezt AJÁNDÉKBA ADNI (ingyen)...

EZ NEM VICC! Brit tudósok (most nem) fedeztek fel vagy bizonyítottak be „fontos” dolgokat, de ettől EZ még hatással lehet a te és a családod életére...

Ez egy blogbejegyzés. Egy tanulságos történet!
Egy ismerősöd, barátod ajánlotta neked vagy osztotta meg veled. Úgy érezte, hogy érdemes megismerned azt, amire csak kevesen jöttek rá...

  • Ez neked szól, ha...
    Szeretnél többet tudni, olyasmit is, ami sokak számára titok. Ha kíváncsi vagy a világ dolgaira, és ha úgy gondolod, hogy ehhez az angol nyelvismeret hasznos lehet.
  • Akkor is neked szól, ha...
    Eddig még nem tudtál megtanulni angolul. Megpróbáltad, de nem, vagy nem úgy sikerült, ahogy szeretted volna.
  • Sőt, még akkor is neked szól, ha...
    Ha sosem akartál megtanulni angolul!
  • És még akkor is neked szól, ha...
    Ha utálod az angolt. Még akkor is BIZTOS találsz itt valami hasznosat!

(Sokan szeretnének angolul tudni, de a legtöbben még ezt a magyar nyelvű írást sem tudják elolvasni. Számukra alig van remény!)

EZ EGY HOSSZÚ ÍRÁS! KEVESEN OLVASSÁK VÉGIG.

RÖVIDEN, ITT AZ ELEJÉN ELMONDOM, HOGY MI IS A LÉNYEG:

Szeretnék ajándékba adni neked egy különleges angol-magyar szótárt, annak az első részét. INGYEN.
Adok még más ingyenes dolgokat is mellé.
Ha tetszik, akkor ezt ajánlhatod az ismerőseidnek, amiért cserébe a második részt is ingyen odaadom.
Ha kéred az ajándékokat, kérlek olvasd végig! Csak ennyit kérek!

KEZDJÜK... HOGYAN VÁLT LEHETSÉGESSÉ, AMI TELJESEN LEHETETLENNEK TŰNT?

Azt mondták, hogy nincs nyelvérzéke, megbukott nyelvekből (is), és eltanácsolták az iskolából. Kirúgták, mert túl sok tantárgyból bukott! Külföldön sem sikerült megtanulnia angolul. De végül rátalált egy régi dologra...

ELŐKERÜLT AMI A MÁSODIK VILÁGHÁBORÚ UTÁN FELEDÉSBE MERÜLT: A NYELVTANULÁS KÖNNYEBB ÉS GYORSABB MÓDSZERE. ENÉLKÜL IS MEG LEHET TANULNI ANGOLUL, DE MINEK SZENVEDNI, ELAKADNI, ÉS FELADNI HA ÍGY IS LEHET...

Végre újra elérhető a régi, bevált módszer ami...
(1.) Először eltávolítja a nyelvtudás rejtett akadályát,
hogy eredményes legyen a nyelvtanulás, és az életben, a gyakorlatban élvezhessük a nyelvtudás előnyeit.
(2.) Utána elég kis lépésekben tanítja az angolt, hogy tényleg sikerüljön!

Az egyes oktatási módszereket csak a drága magántanárok használják. Az ő szerencsés diákjaik megszerzik az előnyöket. Mostantól ez már nem csak a gazdagoké! Hogyan lehetséges ez?

Gyakran halljuk:
„Jó lenne, ha tudnék angolul, mert akkor...”
„Ha beszélnék angolul, akkor megszerezhetném..., és akkor jobb lehetne a(z) ...!”
Majdnem mindenki egyetért abban, hogy az angol nyelvtudás megnyitja a kapukat. Ezzel feltárulnak a lehetőségek!
MEGLEPŐEN SOKAN SZERETNÉNEK ANGOLUL TUDNI.
Ez lehetséges... Sokkal többen tudhatnának!

Azt mondják, hogy aki képes megtanulni magyarul - a világ egyik legbonyolultabb nyelvét -, az egy idegen nyelvet is meg tud tanulni. Főleg az angolt, mert az alapszintű angol nyelv nagyon egyszerű.
Ez igaznak tűnik, de sajnos a valóság más!
Túl sok honfitársunknak nem sikerül. Pedig van rá megoldás, és arra is, hogy nyelvtudással sokkal jobban boldoguljanak az életben.

DE MI A PROBLÉMA?
MIT KELL MEGOLDANI?

Az iskolai tömeg-oktatás legnagyobb problémája:

1. A tanárok ismeretlen szavakkal próbálják meg elmagyarázni a dolgokat. Ez főleg a matekra, fizikára, kémiára, de a magyar nyelvtanra is igaz.

2. A diák számára új, eddig ismeretlen szakszó jelentését csak egyszer-kétszer mondják el. A legtöbben nem tudják kapásból megjegyezni az új szavakat, pedig nem buták.

3. Emiatt a diák aztán egyedül nem gyakorolja eleget a szavakat, a szavak megértését és használatát. Miért? (Amit nem értünk, annak használatát lehetetlen gyakorolni!)

4. A tanuló újra találkozik a szóval, de nem képes azt megérteni. Mert nem is tudja! Olyan szót próbál megérteni, aminek nem ismeri a jelentését.

5. Így a diák nem érti azt, amit hallott vagy olvasott. Így egyre zavarosabbá válik számára a tananyag.

Aki nem érti a szavakat, az butának tűnik. Pedig nem hülye, csak nem volt lehetősége a megértésre és a megtanulásra!
De miért történik ez?

MIÉRT NEM TANÍTANAK JÓL A TANÁROK? (Tisztelet a kevés kivételnek!)

A tanároknak sajnos túl gyorsan kell haladniuk. Egyéni tempóra nincs lehetőség. Nem tudnak egyenként foglalkozni a tanulóval. Nem tudnak segíteni, amikor szükséges. Még akkor sem, ha szeretnének.
A legtöbben így lemaradnak. (De nem csak az iskolában, az életben is.)

És a jó tanulók? Ők értik a szavakat?
Sokszor még a jól tanulók sem értik a tanárt és a tankönyvet. De jól tudnak memorizálni, ezért emlékeznek a szavakra. De gyakran ők sem értik a szavak jelentését, csak bemagolják a dolgokat!

EZT TUDTAD? A magol szó eredetileg azt jelentette, hogy „libát töm”. Magokat erőltetnek le a liba torkán, hogy hízzon a mája. (A libamáj drága, jó üzlet, ezért kínozzák az állatokat.)
A magolás a diáknak is kínlódás. Azért erőlteti a dolgok megjegyzését (anélkül, hogy értené), mert fél a rossz jegyek következményeitől.
Aki magol, az nem tud, csak emlékszik valamire egy ideig.
(Akár ismerted, akár nem a magol szó eredetét, most, hogy jobban megértetted a szó eredeti jelentését, biztos vagyok benne, hogy sosem fogod elfelejteni!)

Röviden összefoglalva ez történik az iskolában:
A tanuló találkozik egy ismeretlen szóval.
Fel sem fogja, hogy mit hallott vagy olvasott.
Nem tanítják meg neki a szó jelentését. De tovább kell haladnia. Nincs lehetőség a dolgok megértésére és így gyakorlásra sem.
Ez okozza a bajt!
(Nem a tanulóval van a baj! Lehet, hogy valaki lassabb vagy gyorsabb, de ha egyszerűen elmagyarázzák neki, és gyakorolhatja a szavakat, akkor tudni fogja a dolgokat!)

EZ HOGYAN GÁTOLJA A NYELVTANULÁST?
MI AZ ELAKADÁS OKA?

Közismert tény, hogy aki jó nyelvtanból, az könnyebben tanulja az idegen nyelvet.
De a legtöbben nem ismerik elég jól az anyanyelvük nyelvtanát.
Miért?
Az iskolában összezavarták őket. Később sem magyarázták el, hogy mit jelentenek a nyelvtani (szak)szavak.

A legtöbb nyelvkönyv, nyelviskolai tananyag is ilyen. Sőt, még a magán nyelviskolák is ezekkel a zavarossá vált nyelvtani szavakkal tanítanak.
Ezért akadnak el a legtöbben a nyelvtanulásban!
A nyelvtan, és a nyelvtanulás zavarossá válik. Ez nagyon kellemetlen érzés, zűrzavaros és álmosító.

Sajnos ez a jelenség - a szavak nem értése és az összezavarodás -, nem csak a nyelvtanulásra igaz!

De vannak, akik valahogy mégis képesek megérteni a dolgokat! Ez hogyan lehetséges?
Vannak nyelvzsenik (különleges képességűek, nagyon kevesen), és vannak, akiknek elég sok pénze van!

PÉNZ = TUDÁS

A több pénz és a több tudás (a jobb megértés) között érdekes összefüggés van.
Csak a zseniknek vagy gazdag szülők gyermekeinek van jó esélye a dolgok alapos megértésére. Miért?
A családjuk drága magántanárokat és korrepetálókat fogad. Régen házitanítókat fizettek. Ők megértetik a dolgokat, elmagyarázzák, hogy mi mit jelent.
A korrepetálni szó a latin nyelvből származik, jelentése az, hogy megismétel.

A tömeges iskolai oktatás csak keveseknek adja meg a lehetőséget a tudás megszerzésére!
De ki tudja megfizetni a drága magánoktatást? Sajnos legtöbben ezt nem engedhetjük meg magunknak. És erre a szüleinknek sem volt lehetősége.

„Értelmes a gyerek, csak nem elég szorgalmas” - ezt mondják az iskolában.
A szülők szeretnék, ha a gyerekeik szorgalmasabbak, jobb tanulók lennének. Szép szóval, rábeszéléssel, sőt fenyegetéssel, büntetéssel is próbálkoznak. De ez csak ritkán eredményes.
Ha sikerül a fegyelmezés, akkor létrehoznak egy magoló tanulót! Belőle lesz a „mindent tudó diák.” Szinte mindig képes jól felelni, teszteket kitölteni és vizsgázni. De az életben, a gyakorlatban sokszor kudarcot vall, mert nem érti, hogy mit tanult be.

VELED IS EZT TÖRTÉNT AZ ISKOLÁBAN?

Nem értünk meg fontos szavakat.
Észre sem vesszük, hogy nem értjük a mondatokat.
Valahogy zavaros az egész dolog.
Úgy tűnik, hogy elveszítjük a fonalat. Nem tudjuk követni (megérteni) az olvasott, hallott szöveget.
Elveszítjük az érdeklődésünk.
Elkalandozik a figyelmünk.
Pedig, sokkal mélyebben meg tudnánk érteni a dolgokat.
És ha többet tudnánk, akkor jobban mehetnének a dolgaink.

EZ EGY JÓ MEGOLDÁS...

Ez a módszer először érthetően megtanítja a magyar és az angol nyelvtant is, hogy azt használva később bármit megtanulhass!

A nyelvtudás, főleg az angol nyelv ismerete, az egyik leghasznosabb tudás.
Könnyebbé teheti az életed! Gondolj csak bele!

A TE ÉLETEDBEN MIRE VAN A LEGNAGYOBB HATÁSSAL A NYELVTUDÁS?

Én nem tudom, hogy neked miért fontos az angol nyelvtudás.
Ezt csak te tudhatod!
Te tudod, hogy az életben mivel szeretnél jobban boldogulni!

Neked miért fontos a nyelvtudás?

Pénz? Párkapcsolat? Üzlet? Család?
Utazás? Továbbtanulás? Elismerés? Állás?
Művészet? Szórakozás? Lehetőségek?
Karrier? Tudásvágy? Élmények? Megbecsülés?
Egészség? Élmények? Anyagi biztonság?
Valami más?

A felsoroltak közül neked melyik a három legfontosabb?
1. ... 2. ... 3. ...

Ha ezt a módszert alkalmazod, akkor TIÉD LEHET A NYELVTUDÁS!
Te is megszerezheted a nyelvtudás előnyeit!
Megmutatom hogyan!

NEKEM HOGYAN SIKERÜLT?

Nem számít, hogy mennyire eredményes egy módszer, ha nem döntöd el, hogy eredményt fogsz elérni.

EZ AZ ÉN TÖRTÉNETEM:

Csak az valósul meg, amiben hiszel!
De csak abban fogsz hinni, amit újra és újra elhatározol, hogy megvalósul!

NEM SZÁMÍT, HOGY MOST MIT TUDSZ ÉS MOST MIRE VAGY KÉPES, ha hiszel abban, hogy a nehézség ellenére sikerülni fog!

Anélkül nem fog menni, hogy újra és újra eldöntenéd, hogy sikerülni fog!
Döntsd el most, hogy „nagyon jól tudok angolul!”
(Ez meg fog valósulni! Ha erősen elhatároztad! Döntsd el újra! Döntsd el rendszeresen!)

MI TÖRTÉNT VELEM?

A tanárok túl sok ismeretlen szakszót használtak az általános iskolában. Nyelvtanórán is.
Összezavarodtam. Többször is. (Ezt sokan megtapasztalják.)
Azt sem értettem, hogy ha én tudok magyarul írni, akkor miért kell a magyar nyelvtant tanulni. Azt felfogtam, hogy a helyesírás fontos, de azt nem, hogy minek kellett nyelvtan tanulni!

Csak sok évvel később jöttem rá, hogy mire jó a nyelvtan. Amikor németül és angolul próbáltam tanulni. Próbálkoztam, de nem ment. Nagyon sokáig nem. Pedig nagyon akartam. Végül sikerült...

Egy kis nyelvtan: A mondat különféle részekből áll.
Jó ha tudjuk, „mit csinál” egy szó a mondatban. Például a mondat egyik része megmutatja, hogy kire vagy mire irányul a cselekvés. Ez a mondat tárgya. (Ezt még sokan tudják.)

Még egy kis nyelvtan: Ki a cselekvő és mi a tárgy.
Éva almát eszik. A tárgy az alma. A cselekvő Éva.
A tárgy ebben az esetben egy nyelvtani szakszó.

A fentiekre majdnem mindenki emlékszik az iskolából. Ezt még én is tudtam. De sok más nyelvtani szót egyáltalán nem értettem.

Eleinte minden zűrzavaros volt, de később, amikor megértettem a nyelvtant ezt történt:
Azt tapasztaltam, hogy ha tényleg értem az alapvető nyelvtant (a szakszavait), akkor jobban meg tudom értetni magam. Könnyebben ki tudom fejezni a gondolataimat. Sőt, egész jól tudok angolul...

Az általános iskolában még viszonylag jó jegyeim voltak. Hármas-négyes, néhány tantárgyból ötös tanuló voltam.
A matek és az orosz nem ment elég jól, ezért „egy kis családi segítséggel” mégis felvettek egy gimnáziumba.

Elsőben már sok volt a kettesem. Másodikban meg is buktam. Magyarból, nyelvtanból (helyesírásból is), oroszból és németből. És más tárgyakból is. Megdöntöttem az iskola rekordot. Én buktam meg a legtöbb tárgyból! Végül csak „kísérleti” (könnyített) gimnáziumban tudtam eljutni a középiskola végéig. Az igazság az, hogy csak egy „kis” csalással tudtam leérettségizni.

Nem tudtam, és nem is akartam továbbtanulni! De nagyon szerettem volna angolul beszélni. Ahogy egyre több ismerősöm.
Azt láttam, hogy a rendszerváltás éveiben (1990 körül) nagyon sok lehetősége volt az angolul tudóknak.

Később többször próbálkoztam az önálló tanulással, és nyelviskolákba is jártam. Mindig félbehagytam. Ezt nagyon szégyelltem.

Akkoriban vállalkozóként kereskedelemmel foglalkoztam. Több helyen turistáknak árultattam képeslapokat. Öt helyen voltak árusaim.
Sokszor kellett volna külföldiekkel beszélnem. Nem ment. Végül már nem is próbáltam.
Úgy éreztem, hogy sosem leszek képes idegen nyelven megszólalni. De tudtam, hogy nagyon jó lenne, mert sok előnyét láttam!

„LÁSZLÓ GO AMERIKA”, NYELVTUDÁS NÉLKÜL
(go = menni)

Egy váratlan fordulat történt az életemben. Nagy szerencsém volt. Kaptam egy számomra vonzó állást az USA-ban.

Az gondoltam, hogy külföldön majd biztos belejövök az angolba. 1995-ben elköltöztem Floridába. Nagyon bátor lépés volt. Nagyjából csak annyit tudtam, hogy „ticket (jegy), airport (reptér), toilet (wc), bus (busz), yes és no”. Tudtam, hogy nincs visszaút. Újra elhatároztam, hogy meg fogok tanulni angolul. Még akkor is, ha én egy bukott diák vagyok, akinek azt mondták, hogy nincs nyelvérzéke.

A munkám az volt, hogy itthon élő magyaroknak kellett telefonon segítenem, magyarul. Egész nap magyarul beszéltem. Hiába kaptam az USA-ban legálisan állást, ez nem segített a nyelvtanulásban.

Magyarországról hozott nyelvkönyvekből is próbáltam tanulni. Nem ment! Sokszor szégyenkeztem emiatt.

Attól féltem, hogy még az állásom is el fogom veszíteni. Haza is küldtek Amerikából, hogy a magyarországi irodában dolgozzak. Részben azért, mert nem beszéltem az angolt.

Néha vissza kellett mennem az amerikai központba. De ott angolul még makogni is alig tudtam. „Holnap reggel itt munka, igen?” „Most én enni menni.” (Ebédidőben.) Az angolul beszélő főnökeim azzal ugrattak, hogy László tarzan-angolt beszél. Számukra ez talán vicces volt, számomra viszont nagyon kellemetlen volt.

Pár hét után újból kiküldetésbe jöttem Magyarországra. Tudtam, hogy csak azért nem vesztettem el az állásom, mert az itthon lévő, de angolul tudó magyar munkatársaim segítettek. Nagyon kínos volt állandóan segítséget kérni. És csak néha tudtak segíteni. Főleg ha már nagy volt a gond.

Nagyon nehéz volt a helyzetem.
De nem adtam fel! Tudtam, hogy nincs más lehetőségem. Meg KELLETT tanulnom!
Próbáltam rájönni, hogy másoknak miért megy jól a nyelvtanulás, nekem pedig miért nem?

Egyébként nem vagyok buta, viszonylag jó az IQ-m.
RÁJÖTTEM, HOGY VALAMI REJTETT DOLOG AKADÁLYOZ A NYELVTANULÁSBAN.
Mindig valami zűrzavaros, álmosító szürke köd telepedett rám, amikor tanulni próbáltam. (Ettől néha még el is alszanak a diákok. Nyelvtanulás közben én gyakran „pihentettem a szemeim”.)

Amikor megszűnt a magyarországi iroda, akkor újból kint dolgoztam. Amikor hosszabb ideig ott éltem, lassan - túl lassan -, de azért rám ragadt valami angol. Eközben sok megalázó helyzetbe kerültem. Gyakran nem értették, hogy mit akarok mondani. Néha próbálták kijavítani a zavaros és helytelen mondatokat. Elég kínos volt rájönni, hogy óriási hülyeségeket mondok. Ezt nem kívánom senkinek!
A munkatársaim és a főnökeim türelmesek voltak. De egyre gyakrabban éreztem, hogy nekik is nagy teher, hogy még mindig nem tudok normálisan (alapszinten) kommunikálni.

Tovább kerestem a megoldást, mert abban bíztam, hogy ha mások meg tudnak tanulni, akkor nekem is sikerülhet...
Egyszer, amikor egy tapasztalt, sokat látott kollégámnak panaszkodtam, hogy nem megy az angol és nem látom így a jövőmet, egy számomra meglepő tanácsot adott...
Egy könyvről beszélt, amiről nem hittem el, hogy segíthet nekem.
Mégis felkutattam, mert meg akartam találni a megoldást...

Egy gyerekeknek szóló könyv volt. Nagyon-nagyon egyszerűen magyarázta el az angol nyelvtant.
Számomra ez is nehezen volt érthető, de segítséggel azért valamennyire értettem. Lassan ment, kis lépésekben haladtam.

Ami először érhetetlen volt, kezdett világosabb lenni.
Ami túl bonyolult volt, az szép lassan egyszerűbbé válti. Fokozatosan felszállt a sűrű köd. Kitisztult a dolog. Nagyon jó érzés volt, hogy értem a nyelvtant, az angol nyelvtant...

De nem foglalkoztam tovább az angol nyelvtannal. Miért? Én beszélni, kommunikálni akartam, nem nyelvésszé válni!

Már majdnem lemondtam arról, hogy nekem menni fog az angol. De egy kis idővel később valami furcsa változást kezdtem észrevenni.
Ketten megjegyezték, hogy javult az angolom. Én is éreztem, hogy nem görcsölök annyira, ha beszélnem kell. Könnyebb lett, egyre könnyebb!

Egyre jobb lett az angolom.
Bár egyszerű szavakkal, de jobban ki tudtam fejezni magam.
És jobban értettem másokat.
Meglepően gyorsan fejlődtem.
Ez nagy megkönnyebbülés volt számomra. Óriási tehertől szabadultam meg!

Teltek a hónapok, egyre jobban ment az angol. Viszonylag hamar képessé váltam arra, hogy angol nyelven tudjak tanulni. De nem csak az angol nyelvet tanultam, hanem szinte bármit, és angolul. Kezdtem azt érezni, hogy szinte bármit meg tudok tanulni, ha jól megértem a szavakat. És az angolom is egyre jobb lett...

Pár évvel később már színpadon tolmácsoltam angolról magyarra. Emellett igen sok személyes megbeszélést is élőben fordítottam.

HOGYAN LETT HASZNOS SZÁMOMRA AZ ANGOL?
És Te mire számíthatsz?

Angolul már sokmindent megtudtam, amiről magyarul még nem is lehetett olvasni. Ezek a hasznos dolgok a legtöbb ember számára rejtve maradnak.
A tudás jelentős része ma is csak angolul érhető el. Ez a tudomány, az üzlet és a kommunikáció világnyelve.

Több, mint 20 éve használom az angolt. Ez óriási segítség számomra!
Az angol nyelvű internet segítségével még szélesebbre tárultak előttem a világ kapui...
Nagyon sokat nyertem abból, hogy tudok angolul!
Megváltoztatta az életem.
El is feledkeztem róla, hogy ezt mi okozta. Egy egyszerű iskolásoknak szóló angolnyelvű nyelvtankönyv. Ez hozta meg az áttörést a nyelvtanulásban, sőt bármilyen témakör tanulásában.

  • A történetnek itt még nincs vége.

HA ERRŐL KORÁBBAN TUDOK, NEM LETT VOLNA SZENVEDÉS A NYELVTANULÁS

Nekem már jól ment az angol, de a barátaim ismerőseim tudták, hogy nekem nagyon nem ment a nyelvtanulás. Sokszor érdeklődtek, hogy végül hogyan sikerült megtanulni.
Annyiszor nyaggattak, hogy nekiláttam megíratni egy angol-magyar nyelvtanulást segítő anyagot.

Jól, de lassan haladt a dolog. Készült az egyszerű tanulói szótár.
De sosem készült el. Miért?
Közben találkoztam egy angolnyelv szakértővel. Szerintem zseniális...

Ő is élt külföldön, és ott is tanult angolul. De ő nálam sokkal jobban, sőt magas szinten értette az angol. És a magyar nyelvet, sőt a nyelvtant is.
Ő egy igazi szakértő! Hobbija az angol-angol szótárak gyűjtése.

Meglepett, de ő is ismerte azt a gyerekeknek szóló nyelvtankönyvet, ami nekem segített!
Neki már voltak kész, nagyon jó oktatási anyagai. Ennek igazán megörültem.
Nagyon tetszett a nyelvkönyve és az angol-magyar szótára.
(Csordás Norbertről van szó, arról, akinek oly sok kelt el a népszerű nyelvkönyveiből és tanulói szótáraiból.)

MITŐL JÓ EGY NYELVTANÁR?
Kiben bízhatunk?

  • Sokan tudnak angolul. De csak kevesen tudnak jól!
  • Sokan próbálkoznak angol tanítással. Kevesen tudnak jól tanítani!
    (És nem csak a tanárnak kell jónak lennie, de a tankönyveknek is.)
  • Sokan próbálnak nyelvkönyvet írni.
    Kevesen (nagyon kevesen) tudnak jót írni.
  • Angol-magyar szótárt szinte senki sem készít, mert ez óriási tudást igényel és hatalmas feladat!

A közismert angol-magyar szótárak nem is tanulóknak készültek, hanem műfordítóknak. Nem segítenek a nyelvtanulásban. De a Csordás-féle szótár egy valódi gyöngyszem, egy igazi tanulói szótár!

Csordás Norbert barátom ezeket nagyjából 1995-ben kezdte írni. Abban az időben, amikor én Amerikába költöztem. Bárcsak tudtam volna ezekről. Sok-sok szenvedést kerülhettem volna el. Sokkal könnyebben és gyorsabban megtanulhattam volna angolul.

HOGYAN LETTEM NYELVKÖNYVKIADÓ?

Mindig is szerettem volna olyasmit adni másoknak, ami örömet okoz nekik...
TUDTAM, HOGY HA NEKEM SEGÍTETT A NYELVTANI SZAVAKAT IS MEGTANÍTÓ TANULÁSI MÓDSZER, AKKOR EZ MÁSOKNAK IS NAGYON HASZNOS LESZ!
Szerettem volna, ha a jó nyelvkönyvekről és szótárakról mások is tudnak...

A 2000-es évek elején családi okok miatt hazatértem az USA-ból. Azóta is folyamatosan ajánlom az angol-szakértő barátom anyagait. Akkoriban még egy weboldalt is készítettem erről. (Még ma is megvan, de manapság már nagyon retronak számít a megjelenése.)

További évek teltek el. Élveztem a nyelvtudásom előnyeit, és még mindig ajánlgattam a jó nyelvkönyveket. Eleinte csak hobbiként csináltam. Hetente pár darabot kértek.

Láttam, hogy nagyon sokan szeretnének angolul tudni, de más könyvekkel csak kevesen érnek el jó eredményeket.

2011-óta kiadóként kiadom és terjesztem a szakértő ismerőseim nyelvkönyveit, szótárait. Így már sokkal több tudni vágyó ismeretlennek is tudok segíteni.

2015-től már komolyan foglalkozom a nyelvkönyvekkel.
Igen sok könyvet forgalmaztunk. Ezért tudok sok szótárt és nyelvkönyvet adományozni iskoláknak és könyvtáraknak.

KI VAGYOK ÉN?

Berndt László vagyok. 1969-ben születtem. Könyvkiadó, kereskedő, több szakterületen tanácsadó vagyok. Magyarországon (Budapesten és Miskolcon) és Tenerifén (Kanári-szigetek) élek.

Sokfelé utaztam, éltem a világban (a nyelvtudásom segítségével). Eddig igazán kalandos volt az életem.
"Aki sokat, sok jót szeretne elérni, az sokat is veszíthet. De még többet nyerhet: egy érdekes életet. Aki beéri a kevéssel is, az már veszített.”
Többször elvesztettem mindent, és a semmiből kellett újra felépítenem. De ez csak a több tudás megszerzésével sikerült. A legtöbb érdekes dolgot csak angolul tudtam megismerni.
„Az élet egy tanulási folyamat, hogy boldogok, sikeresek lehessünk. Nem mindegy, hogy mit és milyen módszerrel tanulunk.”

Számomra nem az volt a legnagyobb öröm, hogy megtanultam angolul. Ez csak eszköz a tudás megszerzésére.
Nekem az a fontos, hogy az angol nyelv segítségével képes voltam sok új dolgot megismerni és könnyebbé tenni az éltem.
Az a célom, hogy a(z) (angol) tudás megszerzésével mások is is jobban boldoguljanak.

Azzal segítek másoknak, hogy a jó nyelvkönyveket és szótárakat elérhetővé teszem.
Nem csak egy „könyvesboltos” vagyok, aki árulja a nyelvkönyveket. Én segítek megtalálni a sok ilyen-olyan között a legjobbakat.
Szeretem ezt csinálni... Sok száz valódi sikert és köszönetet kaptam írásban is. Büszke vagyok arra, hogy ezzel sokaknak segítek.

MI A TÖRTÉNETEM TANULSÁGA?
Mi akadályozott a nyelvtanulásban? Nézzük csak...

Amikor idegen nyelvet próbáltál tanulni, akkor már az elején ott voltak a rejtett akadályok. A „megjegyezhetetlen”, a „félreértett” és a „mindig elfelejtett” nyelvészeti (nyelvtani) szakszavak, amivel téged is tanítani próbáltak. Így csak keveseknek megy! Legyünk őszinték, ez csak nagyon ritkán sikerül. Nem véletlen, hogy még sok, ma már diplomás ember sem eléggé képes arra, hogy jól tudjon angolul és nyelvvizsgázzon.

A TE HIBÁD? NEM! DE EZT MONDTÁK NEKED.

Láthatod, hogy nem a te hibád, hogy nem tudtál nyelvet tanulni. A szorgalom, a kitartás, sőt a jó magaviselet is sokszor attól függ, hogy mennyire értjük a dolgokat. Nagy hatással lehet az életünkre, amit az iskolában hallottunk, láttunk, de nem értettünk!

Ismernünk kellene a nyelvtanulási nehézségek valódi okát! Ha a megfelelő módszerrel megszüntetjük a tanulást gátló zűrzavarokat, akkor valószínüleg Te is képes leszel megtanulni angolul. (Nekem is így sikerült!)

Gyakran kérdezik, „de miért nem használják a jó módszereket az iskolákban”?

Régen csak kevesen tudtak írni és olvasni. Gyakran a királyok sem tudtak. Az írnokaik és belső tanácsadóik felolvasták és megírták a fontos üzeneteket és dokumentumokat. A nemesek, az urak gyerekeikhez házitanítók fogadtak. Később a gazdag polgárok gyerekeit magántanárok és korrepetálók segítették. Ez ma is így van.

A 100-150 éve bevezetett közoktatás más módszereket használ, mint a magántanárok. És a tömeges oktatás elsődleges célja nem az volt, hogy mindenkiből igazán okos és nagyon ügyes szakértőt képezzen. Ma sem az!
Az iskola célja elsősorban a melós, a szállító, a munkás, a szolgáltató, a kisvállalkozó oktatása, létrehozása. Az iskolákat főleg a helyesen viselkedő, a szabálykövető (robotoló és adózó) állapolgárrá nevelésre használják. Úgy tűnik, hogy a legtöbb iskolában nem lehet bárkiből a nagy elméleti tudást igénylő, bonyolultabb dolgokat is átlátó profi.

A TANULÁSI GONDOKNAK TÖBB OKA VAN.
(Ki tudja ezeket leküzdeni?)

Egy dolog tudni (érteni) valamit, egy másik jó jegyeket kapni. Az osztályzatokat a helyesen vagy helytelenül adott válaszok alapján kapjuk. Akár értjük a tananyagot, akár nem, ha jól válaszolunk, akkor jó jegyet kapunk.
Sokszor még a jó tanulók sem értik a tananyagot, de ők helyesen tudnak válaszolni. Vannak, akik jól tudnak memorizálni. De nem tudnak (nem értik), csak emlékeznek.

Az igazi tudás az, amit elméletben vagy gyakorlatban, de használni is tudunk.
Az iskolában elérhető tudást csak kevesen szerzik meg. Őket gyakran magántanárok és korrepetálók segítik. Ez nem olcsó. Csak kevesen engedhetik meg maguknak, hogy iskolán kívüli oktatást kapjanak.

TÖBB PÉNZ = TÖBB TUDÁS!

Ha nem vagy kivételesen jó képességű ill. gazdag, akkor alig van esélyed a tudás megszerzésére.
Ha csak kevés és egyszerű dolgot tudsz megérteni, akkor nem valószínű, hogy jól fogsz keresni. És csak ritkán jutsz hozzá a nagy lehetőségekhez. Ha mégis, akkor nem valószínű, hogy ki tudod használni. Erre nem szívesen gondolunk, de ez a kényelmetlen valóság.

A legtöbb embernek sokat segítene az életben, ha meg tudna tanulni angolul.
Például az interneten keresztül bármit megtudhat. És ezzel sok előnyt szerezhet!
Szerencsés az, akinek megvan ez az eszköze, az angol nyelvtudás!

Ha abba a körbe szeretnél te vagy az utódaid tartozni, ahol könnyűvé és élvezetessé válhat az élet, akkor nem számíthatsz az iskolára! Miért?

Nem könnyű szembenézni az alábbiakkal, de létezik megoldás az angol nyelv megtanulására:
- A szupergazdagok, a felső tízezer tagjai valószínűleg nem fognak neked segíteni.
Ők általában jószándékúak, de csak kevesen adnának pénzt neked vagy gyermekednek egy jó magántanárra. Az ő gyerekeiket valószínűleg korrepetálják. (Akit nem, az valószínűleg lemarad.)

- A politikusokat, üzlettársaikat és ügyvédeiket lehet, hogy érdekli, hogy mi van veled és a családoddal, lehet, hogy nem. Nézz körül, és láthatod a választ.

- Rosszindulatú emberek is léteznek. Ők nem akarják, hogy a te gyereked sokkal tanultabb legyen, mint az övék. De ezt sosem mondják a szemedbe. Nem fognak neked segíteni!

- Az oktatási szakértők próbálnak létrehozni egy jó oktatási rendszert. Reméljük, hogy sikerül nekik. Durván hangzik, de sajnos így működik a világ.

EZ HOGYAN SEGÍTHET AZ ANYAGI GONDOKON?

MIKOR ÉRDEMES ANGOLUL TANULNI?
„Tegnapelőtt!” (Évekkel ezelőtt!)

A világ gyorsan változik. A tudásnak egyre nagyobb az értéke. A magasan képzett szakemberek hasznos és hasznot hozó dolgokat hoznak létre. A gyakorlott profik összetett és hatékony dolgokat működtetnek. Ezekből az egyén és az ország is profitál. Ahol arányaiban több a tudás, ott az életszínvonal is jobb lehet.
Egyes országok lemaradnak, vannak akik jól fejlődnek. Magyarország is igyekszik felzárkózni. De a magyarok idegennyelv tudása mégis az egyik legrosszabb Európában. Ez óriási hátrány a nemzet számára!

Már 2008-ban, a gazdasági válság (devizahitelek) miatt is sokan kényszerültek az internetes munkára, online vállalkozásra és pénzkeresésre. Akik tudtak angolul, ezt nagyon jól kihasználhatták. De még most is jók a lehetőségek!

A 2020-BAN KEZDŐDÖTT VÍRUSHELYZET pedig méginkább megkívánja, hogy otthonról is tudjunk dolgozni, akár külföldre is. Ehhez az angolra is szükség lehet.
Ma a világban az angol nyelvismeret már nem csak kívánatos, hanem szükséges alapismeret.

Az ismerőseim körében egyre többen dolgoznak otthonról is. Nem kevesen jól, sőt fényesen jól keresnek. Például online ajánlással. Angol nyelven sokféle munkát végezhetünk. Azonban sokan keresik ezeket a lehetőségeket. Milliárdnyi angolul beszélő indiaival, ázsiaival, afrikaival és amerikaival, tehát az egész világgal kell versenyezni a legjobb online állásokért.
Az angollal még mindig jobbak az esélyeink, ha otthonról dolgozunk, mintha csak a magyar interneten próbálkozunk. Ki tudja, hogy ez meddig marad így. Egyre többen és egyre jobban tudnak angolul. A világ megváltozhat. És meg is fog változni!

Az angolul tudóknak napfényes lehet a jövőjük. Akik nem tudnak, azok esetleg szürkébb, hidegebb és szomorúbb életre számíthatnak. Természetesen angol nyelvtudás nélkül is lehet boldogan, sikeresen élni, de bizonyítottan könyebb, ha ismerjük a világ komunnikációs nyelvét, az angolt. (Mindenkinek joga van eldönteni, hogy tanul vagy nem tanul idegen nyelvet. Az anyanyelvnél nincs fontosabb, de más nyelveket ismerni nagyon hasznos lehet.) Kemény szavak ezek, de szembe kell nézni a valósággal.

MIT TESZNEK A KORMÁNYOK AZ ANGOL NYELVTUDÁS ÉRDEKÉBEN?

Az angol nyelvtanulás nehézségeit és megoldásait sokan és régóta kutatták. Több országban állami szinten is keresték a hatékony oktatási eszközöket. Ez a bevándorlók miatt is fontos volt. Álljanak tovább vagy illeszkedjenek be és dolgozzanak, hogy ne szoruljanak segélyekre. Az is fontos, hogy a külföldi vendégmunkások is értékesebb munkát tudjanak végezni.

Amerika élen jár a nyelvoktatásban, mert a bevándorlók, a több száz éve folyamatosan oda érkezők nagy része nem angol anyanyelvű. Korábban is komoly gond volt, hogy a bevándoló családok nem tudtak angolul. Nagyon nehezen, csak több generáció alatt tudtak beilleszkedni.

Tény, hogy ha valaki külföldön dolgozik, akkor a hétköznapok során ráragadhat a konyhanyelv, de ennél csak kevesen tudnak többet.
A konyhanyelv szó jelentése: nyelvtani szabályokat nem ismerő és nem használó, szegényes szókincsű nyelv, vagy ilyen nyelvtudás.
(Sokan tényleg csak mosogatnak, takarítanak és földeken dolgoznak, vagy csak segéd munkát végeznek a nyelvtudás hiányában. Tudni kellene angolul...)
Létezik erre megoldás. SŐT, AZ ÖNÁLLÓ NYELVTANULÁS IS LEHETSÉGES!
(Egyedül is lehet tanulni. Ma már adottak a lehetőségek az önképzésre.)

KI ÉS HOGYAN TUD NYELVET TANULNI?

Melyek a hatékony nyelvtanulási módszerek?

Tudjuk, hogy a gyerekek könnyebben tanulják a nyelveket. Akkor még jó a nyelvérzékük.
Mi rontja el ez a képességüket, mire felnőnek?

Egy amerikai (nem angol) tudós rájött, hogy aki jó volt az anyanyelve nyelvtanából, az viszonylag gyorsan megtanulta az idegen nyelvet is.

Megfigyelhető, hogy akik írástudatlanként érkeztek külföldre, de nem maradtak a honfitársaik között, tehát akik csak angolul tudtak beszélni, azok is gyorsabban belejöttek az angolba.

Azoknak, akik az anyanyelvükön tanulták a nyelvet (nyelvtant), de nem voltak igazán jók az anyanyelvük nyelvtanából, sokkal nehezebben vagy nem ment az angol! Tehát...

1. A gyerekek többségének gyorsabban megy a nyelvtanulás, mint a felnőtteknek.

2. Akik eleve jók voltak nyelvtanból azoknak jól ment a nyelv tanulása.

3. Akik sosem tanultak nyelvtant, de kommunikálniuk KELLETT, azok viszonylag gyorsan belejöttek az angolba.

4. Azok között, akik az iskolában anyanyelvükön tanultak nyelvtant, később sok volt a nyelvtanulási nehézségekkel küszködő.
Úgy tűnt, hogy mindegy, honnan érkezett a bevándorló, ez a négy tény mindig igaz.

Ha nyelvtan nélkül, csak hallás, látás útján tanulunk (ahogy a gyerekek), vagy ha erőltetjük kommunikációt (akár helytelenül is), akkor jól fejlődik a nyelvtudás (egy bizonyos szintig).
De akkor is jól megy a nyelvtanulás, ha megértjük, ha tisztán felfogjuk az anyanyelvünkön írott nyelvkönyvek (nyelvtani) magyarázatait.

LÁTHATÓ, HOGY A NYELVTANI SZAKSZAVAK ZAVART, FÉLREÉRTÉST VAGY FELEJTÉST OKOZNAK, EZZEL GÁTOLJÁK AZ IDEGEN NYELV TANULÁSÁT ÉS HASZNÁLATÁT. Tehát, a nyelvtannal van a probléma, de csak, ha nem értjük!
A magyar nyelv az egyik legbonyolultabb, ezt majdnem mindenki tudja. A nyelvtana is az, erre már kevesebben gondolnak. Tehát akkor le kell küzdeni az anyanyelv nyelvtanának rejtett akadályait, hogy meg lehessen tanulni az angol nyelvtant!

Az anyanyelv nyelvtanának alapjait érthetően újra kell tanulni. Ekkor az idegen nyelv tanulása sokkal gyorsabbá, meglepően könnyűvé válhat.

AZT MONDHATJUK, HOGY VISSZATÉR A VELÜNK SZÜLETETT NYELVÉRZÉK, AMI A LEGTÖBB GYEREKNEK MÉG MEGVAN.

MI A KÖVETKEZŐ LÉPÉS?

HOGYAN FOGSZ MEGTANULNI ANGOLUL?

Felmerülhet a kérdés, hogy „akkor most menjek egy antikváriumba és keressem meg azt a tankönyvet amivel zavarossá tették a magyar nyelvtant”?
„Vagy egy magántanár segítségével értsem meg és gyakoroljam be a magyar nyelvtant”?
Ez is lehet egy megoldás.

De önállóan is megszerezheted a nyelvtudást, és ennek minden előnyét!
Egyedül is úgy tanulhatsz, mintha egy magántanár vagy korrepetáló tanítana! Anélkül, hogy nagy összegeket kellene kifizetned!
(A nyelvtudással megnyílnak a kapuk egy más, talán egy könnyebb élet felé.)
Mit érdemes ehhez tenni?

ÍGY ÉRDEMES HALADNI AZ ANGOL TANULÁSBAN!
A négy lépéses, nem angol anyanyelvűek számára kifejlesztett módszer:

1. Alapszavak. (Ingyenes 1. rész. + Ingyen is megszerezhető 2. rész.)
Elküldöm neked ingyen az email címedre...

2. Egyszerű angol nyelvtan és kommunikáció.
(Ez tartalmazza a magyar nyelvtan újratanítását.)

3. Egyedül végezhető kommunikációs gyakorlatok - az élő kommunikáció gyakorlása előtt.

4. Élő nyelvgyakorlás, lehetőleg angol nyelvterületen, nyelviskolában vagy angolul jól beszélő tanárral online.

(5. Újra az 1-4 pontok szerint, csak magasabb szinten.)

Az Angol alapszókincs 1. részével kell kezdeni. (Ingyenes!)
Ez az újrakezdők számára is kiváló!

MIT ADOK NEKED INGYEN?

1. Angol Alapszókincs. 1. rész.
Az angol nyelv alapja, a leggyakoribb szavak, amelyek megismerésével hozzájutsz a beszélt nyelv jelentős részéhez.

2. „Hogyan mondjuk angolul?” ingyenes oktató leckék.
Több, mint 100 részes. Bevált, sikeres, sok éve használják. Közel 100 000 magyar kérte már.

3. „Leggyakoribb angol szavak” ingyenes oktató leckék.
Ez 500 lecke rövidített változata. Egyszerű, minden napra.

4. Meglepetés...

Ezek itt most a tieid lehetnek. Alább kérheted!

EZEK AZ ANGOL TANULÁS LÉPÉSEI:

1. ANGOL ALAPSZÓKINCS.

(Cél: Az alapszókincs megszerzése vagy felfrissítése.)
Könyvek/Online anyagok:
Első rész. [INGYENES szókincsfejlesztő kezdők és újrakezdők számára. 1. kötet. ONLINE KIADÁS]
Ezt ingyen küldöm neked, most! (Ezzel együtt küldök még két ajándékot is. És egy meglepetést.)

E-mail cím: *
Biztosan helyesen írtad be az email címed?
Szeretnék feliratkozni a „Hogyan mondjuk angolul?” ingyenes oktató leckékre is
Szeretnék feliratkozni a „Leggyakoribb angol szavak” ingyenes oktató leckékre is
Elfogadom az Adatvédelmi szabályzatot. Betartjuk a törvényeket, ez ezért szükséges.

Második rész. [Angol Alapszókincs 2. kötet. ONLINE KIADÁS
(Fizetés nélkül is megszerezhető, az első rész (ingyenes) megszerzése után megmutatom, hogyan!)]

2. ANGOL NYELVKÖNYV.
(Nyelvtan és nyelvhasználat egyszerűen.)

Cél: A legfőbb akadály, az anyanyelv nyelvtani félreértéseinek kezelése, és az angol nyelv alap/közép szintű megtanulása.)
Könyvek/Online anyagok:
[Az Angol Nyelvkönyv. Eredeti címén: Az Angol Nyelvtankönyv.]
Javasolt ehhez:
Csordás-féle Angol-Magyar értelmező szótár (Különleges Tanulói szótár).

3. A KOMMUNIKÁCIÓ GYAKORLÁSA.

Az élő párbeszéd élő gyakorlása előtt nélkülözhetetlen a kommunikációban legtöbbször előforduló szavak gyakorlása. Ezeket a hétköznapi társalgásban legtöbbször használt rövid egyszerű mondatokban kell gyakorolni, hallgatással és olvasással. Érdemes a kommunikációt elkezdeni, hogy a kezdeti nehézségeket és kínos helyzetek megelőzzük, és így ne akadjunk el végleg.
(Cél: A magabiztos és könnyed kommunikáció megalapozása, és a gyors fejlődés elősegítése.)
Könyvek/Online anyagok:
[Angol aktív nyelvtudás szó- és mondatkártyák (online is).]

4. ANGOLNYELVŰ KOMMUNIKÁCIÓ.
Az élő kommunikáció gyakorlása tanárral, közösségben vagy az életben.

5. TOVÁBB, EGYRE MAGASABB SZINTEN.
Újra elölről, csak egy kicsit magasabb szinten!

Ezek a lépések az elakadtak és az újrakezdők számára is eredményesek!

(Léteznek még további, a tanulást és a nyelvhasználatot megkönnyítő kiadványok, de ezekre most itt nem térnék ki.)

MI FOG MOST TÖRTÉNNI?

Kezdjük az 1. lépéssel! Most neked adom egy könyv (online) 1. részét, teljesen ingyen! Itt lehet kérni az Angol alapszókincs c. könyv, online kiadását.

Ez most 0 Ft.
Ha kéred, odaadom még ingyen a Hogyan mondják LECKÉK-et is.
És megkaphatod ingyen, ha szeretnéd az 500 leggyakoribb szót a hétköznapi nyelvben leggyakrabban használt példamondatokban.
És még küldök majd az e-mail címedre még egy ajándékot is, de most nem árulom el, hogy mi lesz ez. Hamarosan megkapod!
Add meg az email címed (ha még nem adtad meg), hogy elküldhessem.

E-mail cím: *
Biztosan helyesen írtad be az email címed?
Szeretnék feliratkozni a „Hogyan mondjuk angolul?” ingyenes oktató leckékre is
Szeretnék feliratkozni a „Leggyakoribb angol szavak” ingyenes oktató leckékre is
Elfogadom az Adatvédelmi szabályzatot. Betartjuk a törvényeket, ez ezért szükséges.

MI FOG KÉSŐBB TÖRTÉNNI?

1. Megkapod e-mailben az Angol Alapszókincs online kiadásának 1. részét.

2. Megmutatom, hogy miként lehet a tiéd a 2. rész. A könyv (Angol Alapszókincs (online)) második részét is megkaphatod pénzfizetés nélkül, de azért cserébe kérek majd egy szívességet. Ezt sokan anélkül is megteszik, hogy kérném.

Fontos tudni: Nem küldök neked kéretlen e-maileket, és nem adom el az adataidat. Csak a kért ingyenes dolgokat és hasznos nyelvtanulási tippeket, valamit a kedvezményekről szóló értesítést küldök majd, de csak addig, amíg szeretnéd. (Bármikor egyszerűen leállíthatod az ingyenes leckéket, stb.)

VÉGEZETÜL

Ha még nem kérted volna az ingyenes ANGOL ALAPSZÓKINCS 1. részét, akkor...
Csak add meg azt a címedet valahol fentebb, ahol tényleg megkapod az ingyenes leveleim, kattints a zöld gombra és küldöm a megígért dolgokat! (Ezekért sosem kell majd fizetned, később sem!)

Velem semmit sem kockáztatsz. Én nem vagyok politikus! Ez ingyenes... (És most ez mind a tiéd lehet!)

Ha kérdésed lenne, az ügyfészolgálatunk neked is segít! Több, mint 10 év alatt már minden kérdéssel találkoztunk, tehát neked is tudunk segíteni.

NAGYON KÖSZÖNÖM A FIGYELMED, ÉRDEKLŐDÉSED ÉS BIZALMAD!
Biztos vagyok benne, hogy segíteni tudok az angol nyelv előnyeinek megszerzésében!

Berndt László
kiadó

Megrendelés

1470 Ft helyett ingyenes és neked sosem kell ezért majd fizetned, akkor sem, ha már nem lesz ingyenes!
Ha elfogadod ezt az ajándékot, akkor email-ben küldjük el neked a webcímét! Jöhet?
E-mail cím: *
Biztosan helyesen írtad be az email címed?
Szeretnék feliratkozni a „Hogyan mondjuk angolul?” ingyenes oktató leckékre is
Szeretnék feliratkozni a „Leggyakoribb angol szavak” ingyenes oktató leckékre is
Elfogadom az Adatvédelmi szabályzatot. Betartjuk a törvényeket, ez ezért szükséges.